Budowanie realacji w środowisku zawodowym - SZKOLENIE NA ZLECENIE
Celem szkolenia jest wzrost kompetencji uczestników w zakresie komunikowania się i budowanie relacji z podwładnymi i przełożonymi poprzez:
- zapoznanie uczestników i nauka kluczowych elementów komunikacji interpersonalnej, wpływających na efekty i jakość codziennej pracy
 - doskonalenie umiejętności budowania pozytywnych relacji
 - wykształcenie aktywnych postaw związanych z budowaniem autorytetu
 - nabycie praktycznych umiejętności związanych z budowaniem autorytetu
 - doskonalenie umiejętności skutecznego radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych z konfliktem w grupie.
 
I. BUDOWANIE EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI – psychologiczne aspekty:
- Ćwiczenie wprowadzające „Co wpływa na porozumienie?”
 - Dyskusja nt. komunikacji dwukierunkowej i znaczenia sprzężenia zwrotnego
 - Wypracowanie zespołowe istotnych elementów dwóch wymiarów komunikacji (werbalnego i niewerbalnego)
 - Znaczenie inteligencji emocjonalnej
 - W oparciu o przykłady Uczestników - sformułowanie zasad skutecznej komunikacji
 - Grywalizacja – zdefiniowanie w zespołach barier komunikacji interpersonalnej.
 
II. NARZĘDZIA KOMUNIKACJI:
- Ćwiczenie wprowadzające „Siła chwiejności uwagi”- różnice pomiędzy słuchaniem i słyszeniem
 - Zespołowe wypracowanie roli pytań w komunikacji
 - Prezentacja i ćwiczenie narzędzi: parafraza, klaryfikacja, podsumowania.
 
III. STYLE KOMUNIKACJI:
- Analiza przykładów stylów komunikacji
 - Zaprezentowanie powiązania stylu komunikacji (bezpośredni, ożywiony, metodyczny, wrażliwy) z typami osobowościowymi
 - Zaprezentowanie i ćwiczenie Rapport’u - dopasowanie komunikacji w celu zbudowania porozumienia.
 
IV. JAK POGODZIĆ KOMPROMIS I ULEGŁOŚĆ WE WSPÓŁPRACY z podwładnymi i przełożonymi:
- Asertywna postawa zamiast uległości lub agresji
 - Model asertywnej odmowy.
 
V. KOMUNIKACJA W KONFLIKCIE:
- Metoda asertywnego reagowania na krytykę
 - Zasady asertywnego wyrażania opinii
 - Asertywna konfrontacja przekonań.
 
VI. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW:
- Autodiagnoza preferowanego stylu reakcji na konflikt
 - Zespołowe określenie roli szefa i członków zespołu w rozwiązywaniu konfliktów
 - Zaprezentowanie metody rozwiązywania konfliktów
 
Metody pracy:
- Case study – analiza przykładu
 - Panel wymiany doświadczeń
 - Dyskusja moderowana
 - Zadanie zespołowe
 - Prezentacja / wykład
 
Przedstawiony program jest jedynie naszą propozycją, dlatego może być dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań Klienta.
Certyfikowany trener, konsultant zarządzania oraz coach z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Aktualnie menedżer zespołu. Ukończyła studia wyższe z zakresu filologii polskiej i studia podyplomowe z zakresu organizacji pracy i zarządzania zespołami. Praktyk w zakresie zarządzania zespołami, obsługi klienta w jednostkach administracji samorządowej i publicznej oraz korporacjach. Specjalizuje się w tematyce obsługi klienta, rozwiązywania trudnych sytuacji z klientami oraz z zakresu rozwoju kompetencji menedżerskich. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji praktycznych szkoleń i treningów dopasowanych do potrzeb uczestników. Cechuje ją łatwość zjednywania uczestników, wsłuchiwania się w ich potrzeby i praktyczne podejście do realizowanych podczas warsztatu działań. Wykorzystuje swoje doświadczenie zawodowe, dzieli się znanymi i sprawdzonymi praktykami.
Usługa szkoleniowa realizowana jest zgodnie z wytycznymi Klienta, który określa ramy czasowe, termin oraz miejsce realizacji. W związku z powyższym ostateczna kalkulacja cenowa uzależniona jest od ilości osób, miejsca przeprowadzenia szkolenia oraz indywidualnych życzeń Klienta.