Zastosowanie metody superwizji pracy socjalnej w ośrodku pomocy społecznej - SZKOLENIE NA ZLECENIE
- Pracownicy socjalni
 - Osoby zainteresowane tematyką superwizji w pracy OPS
 
- Zapoznanie uczetników z teoretycznymi aspektami superwizjii w pracy socjalnej
 - Wzajemna wymiana doświadczeń w celu znalezienia najlepszych rozwiązań i podniesienia jakości pracy z klientem
 
DZIEŃ I
- Ustalenie zasad obowiązujących w trakcie szkolenia, integracja uczestników oraz zebranie ich oczekiwań.
 - Superwizja w pracy socjalnej – zdefiniowanie podstawowych pojęć.
 - Podstawowe cechy i rodzaje superwizji.
 - Cele i zakres superwizji pracy socjalnej.
 - Cele i płaszczyzny konsultacji. Różnice między konsultacją a superwizją.
 - Podstawowe kroki w procesie superwizji indywidualnej.
 - Podstawowe kroki w superwizji grupowej.
 - Trudności w relacji między superwizorem a superwizowanymi.
 - Co oznacza prowadzenie superwizji w zespole pracowników socjalnych? (ćwiczenia – zastosowanie metody „ drzewo pojęć '').
 - Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.
 
DZIEŃ II
- Jakie są możliwości oraz ograniczenia w ośrodku pomocy społecznej dla wprowadzenia superwizji pracy socjalnej (praca w grupach zadaniowych).
 - Role pracownika w zespole w którym prowadzona jest superwizja.
 - Role kierownika w zespole pracowniczym.
 - Problemy w porozumiewaniu się w zespole zadaniowymi ich wpływ na proces superwizji - charakterystyka konfliktu, klucze dobrej komunikacji. Działania podejmowane przez ludzi w sytuacji konfliktu.
 - Sformułuj komunikat „ od siebie '' (ćwiczenia).
 - Komunikacja niewerbalna. Aktywne słuchanie. Rola uczuć w procesie porozumiewania się.
 - Co oznacza – podnieść skuteczność pracy zespołu zadaniowego poprzez prowadzenie superwizji? (ćwiczenia – zastosowanie metody „ fotojęzyka '').
 - Wypracowanie zasad wprowadzenia metody superwizji w pracy ośrodków pomocy społecznej, których uczestnicy biorą udział w szkoleniu (ćwiczenia – praca w grupach zadaniowych).
 - Przeprowadzenie superwizji grupowej (ćwiczenia - metoda sytuacyjna).
 - Zakończenie szkolenia – podsumowanie i zebranie od uczestników oceny szkolenia.
 
Przedstawiony program jest jedynie naszą propozycją, dlatego może być dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań Klienta.
Doświadczony wykładowca i trener. Praktyk z zakresu tworzenia kontraktów socjalnych, współautorka opracowanego na zlecenie MPiPS „Przewodnika po kontrakcie socjalnym”, a także autorka strategii rozwiązywania problemów społecznych dla wybranych powiatów i gmin. Współpracuje z Regionalnymi Ośrodkami Polityki Społecznej, PCPR oraz wieloma Ośrodkami Pomocy Społecznej.
- Cena przeszkolenia GRUPY UCZESTNIKÓW dla danej placówki ustalana jest INDYWIDUALNIE.
 - Usługa szkoleniowa realizowana jest zgodnie z wytycznymi Klienta, który określa ramy czasowe, termin oraz miejsce realizacji. W związku z powyższym ostateczna kalkulacja cenowa uzależniona jest od ilości osób, miejsca przeprowadzenia szkolenia oraz indywidualnych życzeń Klienta.