Witamy na stronie www.bt.bielsko.pl
Wykorzystujemy pliki cookies, aby serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Mogą Państwo wyrazić zgodę na zapisywanie i przechowywanie plików cookies za pomocą odpowiednich ustawień Państwa przeglądarki. Szczegółowe informacje znajdują się w zakładce: Polityce prywatności

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
Szablon do poprawy: Wykorzystywane w celu tworzenia statystyk i analizy ruchu w serwisie internetowym, co pomaga lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie struktury i zawartości serwisu internetowego (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.
Szablon do poprawy: Wykorzystywane w celu dotarcia z przekazem reklamowym do osób, które wcześniej odwiedziły serwis internetowy, podczas korzystania przez nich z innych stron internetowych lub portali społecznościowych (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.

Wczytywanie...

Wydatkowanie środków publicznych - procedury i praktyka

Adresaci:

Jednostki Samorządowe

Cel szkolenia:

Dostarczenie praktycznej wiedzy wydatkowania środków publicznych w pryzmacie nowej ustawy Prawa Zamówień Publicznych w kwocie do 130.000 zł

Treść szkolenia:
  1. Realizacja wydatków w kontekście ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
  2. Kwoty zwolnione, progi kwotowe i ich znaczenie /procedury pełne i uproszczone nabywcze/ do kwoty progu zam. publ.
  3. Zamówienia bagatelne:
    - procedury
    - ogłoszenia w BZP
    - OPZ
    - kryteria oceny ofert
    - warunki udziału w postępowaniu.
  4. Minimalny opis przedmiotu zamówienia - dostawy / usługi / roboty budowlane ze szczególnym uwzględnieniem:
    - zakupu żywności - podział rodzajowy i wg słownika CPV
    - zakupu materiałów biurowych
    - zakupu środków czystości
    - zlecania usług sprzątania, ochrony, obsługi sprzętu biurowego i itp.
    - zlecania robót remontowych na obiektach szkolnych.
  5. Bezpieczny podział przedmiotu zamówienia poprzez wykładnię przedmiotową lub celowościową prawa - plan zamówień.
  6. Dostawy i usługi jednorazowe i powtarzające się okresowo w kontekście opisu przedmiotu zamówienia i jego szacowania.
  7. Bezpieczny podział przykładowych przedmiotów zamówienia jak: żywność, przedmioty AG, szkolenia, usługi utrzymania porządku, drobne roboty remontowe, itp.
  8. Omówienie zasad szacowania wartości zamówienia oraz wyboru trybu przypadku zamówień, których przedmiotem są artykuły żywnościowe i pomoce dydaktyczne.
  9. Praktyczne szacowanie zamówień podprogowych i oddzielenie ich od procedur Pzp.
  10. Kształt iwz oraz minimalne warunki wymagane od zleceniobiorców.
  11. Aspekty praktyczne publikacji o zleceniach podprogowych.
  12. Praktyczne określanie warunków udziału w postępowaniu - dokumenty wymagane.
  13. Tryby udzielania zamówień - zagadnienia wprowadzające (terminy, IWZ, wadium, okres związania):
    - przetarg nieograniczony
    - zapytanie rynkowe
    - negocjacje z jednym.
  14. Umowy na zlecenia podprogowe - możliwości zmian umowy.
  15. Środki ochrony prawnej procedur podprogowych.
  16. Opisywanie faktur oraz archiwizacja procedur podprogowych.
  17. Dokumentowanie procedur podprogowych.
  18. Komisje do prowadzenia zamówień podprogowych.
  19. Regulaminy lub zarządzenia zamówień podprogowych - wpisywanie opcji swobody.
  20. Kontrola zamówień podprogowych i odpowiedzialność za naruszenie przepisów ustawy finpubl /przygotowanie do kontroli, prowadzenie kontroli, uprawnienia kontrolujących/.
  21. Przykładowe gotowe procedury w wersji edytowalnej.
  22. Cel wprowadzenia nowej ustawy Pzp.
  23. Przyczyny wprowadzenia.
  24. Zamawiający subsydiowany.
  25. Nowe definicje słownika pojęć.
  26. Nowa zasada udzielania zamówień.
  27. Aktualizacja planów ZP.
  28. Opcja i wznowienie zamówienia.
  29. Termin określony w godzinach, termin określony w dniach roboczych.
  30. Elektroniczna komunikacja w postępowaniu.
  31. Nowe ogłoszenia i miejsca ogłoszeń.
  32. Rola katalogu elektronicznego.
  33. Nowe zasady i formy zwrotu wadium.
  34. Nowy opis przedmiotu zamówienia - przedmiotowe środki dowodowe.
  35. Podmiotowe środki dowodowe.
  36. Zmiana w trybach stosowania ustawy - PN z ulepszeniem oferty lub z negocjacjami.
  37. Dzień otwarcia oferty inny niż dzień złożenia.
  38. Zniesienie obowiązku publicznego otwarcia ofert.
  39. Instytucja zakończenie postępowania.
  40. Obowiązek waloryzacji finansowej umów.
  41. Raport z realizacji zamówienia.
  42. Obniżenie progu ZNWU.
  43. Nowe zmiany umów.
  44. Nowe środki ochrony prawnej - mediacja.
  45. Panel dyskusyjny.
Prowadzący:

Trener szkoleniowiec Prezesa UZP, absolwent Prawa Zamówień Publicznych UMK, członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych, doradca w sprawach zamówień publicznych do występowania w rozprawach arbitrażowych w Sądzie Polubownym UZP jako pełnomocnik strony włącznie, specjalista od opracowywania zarządzeń wewnętrznych, regulaminów zamówień publicznych, regulaminów pracy komisji przetargowej, regulaminów kontroli wewnętrznej. Pełnomocnik obrony przed komisjami orzekającymi o naruszenie dyscypliny finansów publicznych i kontrolami NIK, UKS i CBA oraz IW w zakresie nakładania korekt finansowych. Posiada poświadczenie bezpieczeństwa osobowego do klauzuli „poufne”. Twórca procedury koszykowej. Wykładowca posiada rozległą wiedzę praktyczną.

Informacje:
  • Cena od osoby obejmuje: dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia z możliwością zadawania pytań poprzez czat z wykładowcą, materiały szkoleniowe - przesłane w dniu szkolenia przed jego rozpoczęciem, zaświadczenie
  • Czas trwania: 9:00 - 14:00
Cena:
460,00 zł
Opiekun szkolenia:
Dorota Gumińska
Tel:
33 812-91-21; tel. kom. 530-611-990
Email:
d.guminska@bt.bielsko.pl
Miejsce szkolenia:
Szkolenie hybrydowe (stacjonarne lub online)