Witamy na stronie www.bt.bielsko.pl
Wykorzystujemy pliki cookies, aby serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Mogą Państwo wyrazić zgodę na zapisywanie i przechowywanie plików cookies za pomocą odpowiednich ustawień Państwa przeglądarki. Szczegółowe informacje znajdują się w zakładce: Polityce prywatności

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
Szablon do poprawy: Wykorzystywane w celu tworzenia statystyk i analizy ruchu w serwisie internetowym, co pomaga lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie struktury i zawartości serwisu internetowego (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.
Szablon do poprawy: Wykorzystywane w celu dotarcia z przekazem reklamowym do osób, które wcześniej odwiedziły serwis internetowy, podczas korzystania przez nich z innych stron internetowych lub portali społecznościowych (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.

Wczytywanie...

Platforma ePUAP2 w praktyce Izb i Urzędów Skarbowych - SZKOLENIE NA ZLECENIE

Adresaci:
  • Pracownicy wszystkich szczebli administracji skarbowej, działów egzekucji i zajęć oraz kancelarii, informatycy, osoby na stanowiskach decyzyjnych - w szczególności stopnia kierowniczego
Cel szkolenia:
  • W trakcie szkolenia zapoznają się Państwo z adresowaniem pism zarówno do osób prywatnych (w szczególności komorników) jak i instytucji. Omówiona zostanie również problematyka ochrony tajemnicy skarbowej na platformie EPUAP, weryfikacja podpisów elektronicznych kwalifikowanych i niekwalifikowanych, przesyłanie do organu docelowego pism dostarczonych niezgodnie z właściwością oraz archiwizacja dokumentacji wytworzonej na platformie.
Treść szkolenia:

I. Wprowadzenie do bezpieczeństwa transakcji i dokumentów elektronicznych. Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne wynikające z ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.

  1. Zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej.
  2. KPA.
  3. Ustawa z dn. 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 kwietnia 2011r. w sprawie zasad potwierdzania, przedłużania ważności, wykorzystania i unieważniania profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
  6. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) dotyczące identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (Rozporządzenie EIDAS) i Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej - zmiany w podpisie elektronicznym.
  7. Kazusy- wyroki WSA, problemy z UPP, EPUAP2 a Izby Skarbowe.

II. ePUAP2 - platforma w praktyce.

  1. Konfiguracja skrytki ePUAP2, tworzenie kopii zapasowej dokumentów.
  2. Obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej (tworzenie, wysyłanie, podpisywanie, weryfikacja podpisów, odbieranie, archiwizacja) w tym korespondencji stanowiącej tajemnicę skarbową:
    - weryfikacja tożsamości
    - centrum certyfikacji - cele i zadania
    - ścieżka certyfikacji i zaufania
    - certyfikaty kwalifikowane i niekwalifikowane: rodzaje oraz cechy.
  3. Odbieranie przesyłek.
  4. Odsyłanie za pośrednictwem ePUAP przesyłek, które wpłynęły niezgodnie z właściwością.
  5. Oznaczanie daty wpływu dokumentu (np. w dni ustawowo wolne od pracy).
  6. Pełnienie roli Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany.
  7. Podpisywanie dokumentów i przesyłek zawierających podpisane dokumenty - zarówno podpisem kwalifikowanym jak i profilem zaufanym (rozróżnienie i dedykowanie poszczególnych podpisów).
  8. Podpisywanie pism wysyłkowych za pomocą e-PUAP a SZD.
  9. Problem ze skrytkami adresatów, które się zapełniły - jak wówczas postępować.
  10. Przekierowywanie poczty.
  11. Sposoby weryfikacji podpisów elektronicznych pism przychodzących:
    - weryfikacja podpisów elektronicznych w programach Szafir, proCertum SmartSign, PEM-HEART SIGNATURE, Adobe Reader, Foxit Reader, Płatnik, platforma EPUAP2 (ważność i autentyczność certyfikatów)
    - aktywowanie nowego podpisu elektronicznego, odnawianie i unieważnianie certyfikatów
    - skutki prawne używania bezpiecznego podpisu elektronicznego.
  12. Tworzenie nowej korespondencji: problem z znalezieniem adresata w bazie adresowej e-PUAP, problem z utworzeniem wiadomości, gdy chcemy adres skrytki adresata wpisać ręcznie.
  13. Tworzenie pism wychodzących w odpowiedzi na wnioski innych podmiotów.
  14. Ustawianie skrzynek.
  15. Weryfikacja podpisów korespondencji przychodzącej - niekompletna weryfikacja podpisu.
  16. Wymiana informacji pomiędzy jednostkami realizującymi zadania publiczne w kontekście tajemnicy skarbowej.
  17. Wyszukiwanie adresu skrytki ePUAP2.

III. Udostępnianie usług na EPUAP2

  1. Katalog Usług Publicznych - nawigacja po Katalogu Usług Publicznych.
  2. Przygotowywanie formularzy elektronicznych celem publikacji w CRD.
  3. Usprawnienie pracy podmiotu dzięki wpływom dokumentów w postaci elektronicznej.

IV. Import, edycja i tworzenie formularzy oraz opisów usług.

Przedstawiony program jest jedynie naszą propozycją, dlatego może być dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań Klienta

Prowadzący:

Specjalista, praktyk, trener, doradca z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2) oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Współpracował m.in. z UOKiK, Komendą Główną Policji, Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kolejami Mazowieckimi, CBA, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Arcelormittal, Kancelarią Senatu RP, Akademią Górniczo-Hutniczą, Sądem Okręgowym w Kielcach, Sądem Apelacyjnym we Wrocławiu.

Informacje:
  • Cena przeszkolenia GRUPY UCZESTNIKÓW dla danej instytucji ustalana jest INDYWIDUALNIE.
  • Usługa szkoleniowa realizowana jest zgodnie z wytycznymi Klienta, który określa ramy czasowe, termin oraz miejsce realizacji. W związku z powyższym ostateczna kalkulacja cenowa uzależniona jest od ilości osób, miejsca przeprowadzenia szkolenia oraz indywidualnych życzeń Klienta.
Cena:
Opiekun szkolenia:
Ewa Sokalska
Tel:
33 812-91-04
Email:
e.sokalska@bt.bielsko.pl
Miejsce szkolenia:
Do ustalenia