Witamy na stronie www.bt.bielsko.pl
Wykorzystujemy pliki cookies, aby serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Mogą Państwo wyrazić zgodę na zapisywanie i przechowywanie plików cookies za pomocą odpowiednich ustawień Państwa przeglądarki. Szczegółowe informacje znajdują się w zakładce: Polityce prywatności

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
Szablon do poprawy: Wykorzystywane w celu tworzenia statystyk i analizy ruchu w serwisie internetowym, co pomaga lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie struktury i zawartości serwisu internetowego (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.
Szablon do poprawy: Wykorzystywane w celu dotarcia z przekazem reklamowym do osób, które wcześniej odwiedziły serwis internetowy, podczas korzystania przez nich z innych stron internetowych lub portali społecznościowych (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.

Wczytywanie...

Pisma firmowe - jak poprawnie redagować - SZKOLENIE NA ZLECENIE

Adresaci:
  • Szkolenie jest skierowane do pracowników, którzy w swojej pracy przygotowują korespondencję zewnętrzną lub wewnętrzną.
Cel szkolenia:
  • Nabycie umiejętności profesjonalnego sporządzania oficjalnych tekstów, uporządkowanie zasad redagowania i przypomnienie zasad poprawności językowej i obyczajowej obowiązujących w pismach.
  • Poznanie zasad tworzenia korespondencji e-mailowej.
Treść szkolenia:

I. Korespondencja zewnętrzna a wizerunek naszej firmy – komunikacja z otoczeniem jako źródło informacji o nas.

II. Zasady redagowania pism

  • Wprowadzenie – czym jest styl urzędowy i czym charakteryzują się pisma urzędowe
  • Wyznaczniki prawidłowo przygotowanego pisma:
    - treść, styl, części składowe
  • Struktura pisma – obowiązkowe i dodatkowe elementy:
    - formatowanie
    - skróty klawiaturowe
  • Przykłady dobrego i złego formatowania pism – analiza kilku przypadków.

III. Przygotowanie pisma

  • Kolejność informacji
  • Typowe zwroty i typowe błędy
  • Skróty i skrótowce
  • Odmiana nazwisk
  • Jak tytułować osoby zależnie od ich stanowiska?
  • Duża i mała litera
  • Przejrzystość pisma:
    - czynnik FOG
    - plain language
  • Błędy składniowe, frazeologiczne, fleksyjne i leksykalne, występujące w pismach; czego unikać podczas redagowania pism.

IV. Rodzaje pism

  • Pisma informacyjne, pisma przewodnie
  • Oferty
  • Reklamacje i odpowiedzi na nie
  • Odwołania i zażalenia
  • Notatki służbowe
  • Protokoły
  • Korespondencja kurtuazyjna.

V. Niech nas z-rozumieją, czyli piszemy po ludzku – ćwiczenia

  • Dlaczego dokument jest niezrozumiały dla odbiorcy?
  • Do kogo piszemy i co chcemy przekazać
  • Pisma z błędami – wspólna analiza kilkunastu przykładów.

VI. Służbowe e-maile

  • Najczęściej popełniane błędy - konsekwencje i konstruktywne rozwiązania
  • Struktura i estetyczne planowanie tekstu - zwięzłość, przejrzystość, zrozumiałość, poprawność językowa, uprzejmość, itd.
  • E-mailowa etykieta
  • Bank zwrotów i wypowiedzi, mających na celu m. in. budowanie pozytywnych relacji z Klientami.

Przedstawiony program jest jedynie naszą propozycją, dlatego może być dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań Klienta.

Prowadzący:

Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Od kilku lat zajmuje się redakcją i korektą tekstów urzędowych, prasowych i naukowych. Posiada doświadczenie trenerskie, a na co dzień jest pracownikiem biura prasowego.

Informacje:
  • Cena przeszkolenia GRUPY UCZESTNIKÓW dla danej firmy ustalana jest INDYWIDUALNIE.
  • Usługa szkoleniowa realizowana jest zgodnie z wytycznymi Klienta, który określa ramy czasowe, termin oraz miejsce realizacji. W związku z powyższym ostateczna kalkulacja cenowa uzależniona jest od ilości osób, miejsca przeprowadzenia szkolenia oraz indywidualnych życzeń Klienta.
Cena:
Opiekun szkolenia:
Ewa Sokalska
Tel:
33 812-91-04
Email:
e.sokalska@bt.bielsko.pl
Miejsce szkolenia:
Do ustalenia