Obsługa systemu e-Doręczenia. Nowe funkcjonalności w systemie e-Doręczeń od 15.04.2025 r. oraz kolejne zmiany w czerwcu 2025 r.
- Pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej, wszyscy zainteresowani tematyką
- Uzyskanie niezbędnej podstawy teoretycznej pomagających w prawidłowym stosowaniu ustawy o doręczeniach elektronicznych
- Omówienie problematyki bazy adresów elektronicznych i przekształcania dokumentów elektronicznych w przesyłki listowne
- Zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie obsługi systemu e-Doręczenia
- Stosowanie Ustawy o doręczeniach elektronicznych w 2025 r. – obowiązujące regulacje i terminy. Harmonogram dla administracji publicznej, przedsiębiorców, zawodów zaufania publicznego, obywateli - zmiany, tryby działania, konsekwencje.
- Tworzenie dokumentów elektronicznych – udostępnianie, sporządzanie i doręczanie - zgodnie z przepisami wykonawczymi w zakresie funkcjonowania systemu e-Doręczeń i EZD. Tworzenie: dokumentów i kopii dokumentów elektronicznych - zgodnie w przesłankami właściwych rozporządzeń.
- Dokumenty elektroniczne a składy chronologiczne, dokumentacja papierowa a dokumentacja elektroniczna - dekretacja w e-Doręczeniach i EZD.
- Funkcjonowanie aktualnych regulacji EIDAS i EIDAS 2 w zakresie usług zaufania publicznego - terminy i wpływ na aktualne praktyczne rozwiązania.
- Doręczanie dokumentów elektronicznych - sposoby i skutki prawne w praktyce w praktyce.
- Miejsce systemu EPUAP2 w systemie prawnym, w świetle aktualnie obowiązujących przepisów przejściowych w stosowaniu EPUAP w 2025 r. - aktualne regulacje na gruncie ustawy o e-Doręczeniach w kontekście stosowania przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
- Nowe funkcjonalności w systemie e-Doręczeń od 15.04.2025 r. - sposoby wysyłki i wyszukiwania w systemie e-Doręczeń. Kolejne zmiany w czerwcu 2025 !!!
- PURDE - Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego, Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (KURDE), Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH).
- e-Doręczenia a systemy klasy EZD. Elektroniczny obieg dokumentów - korzystanie z kilku systemów jednocześnie.
- Regulamin świadczenia Publicznej Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego i Publicznej Usługi Hybrydowej w kontekście wymogów ustawowych - operatorzy wyznaczeni - praktyczne omówienie - skutki prawne - wymogi formalne korespondencji w usłudze PUH.
- Rodzaje podpisów i pieczęci kwalifikowanych - sposoby podpisywania pism w e-Doręczeniach – rodzaje uwierzytelnień - znacznik czasu i inne zagadnienia praktyczne.
- Wpływ regulacji dotyczących e-Doręczeń na stosowanie przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego. Praktyczne omówienie np. decyzje w KPA a dokument elektroniczny.
- Interfejsy zewnętrzne (API) umożliwiają integrację autoryzowanych systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) i innych systemów na przykład kancelaryjnych z systemem e-Doręczeń. Zmiany od kwietnia 2025r.!!!
- Baza Adresów Elektronicznych BAE. Struktura adresu ADE - sposoby wyszukiwania podmiotu administracji publicznej, firmy, osób fizycznych.
- Tryby i terminy na gruncie prowadzenia i zakładania spraw w kontekście KPA a skutki prawne (np. termin wpływu korespondencji).
- ‘’Dowodówki‘’ w postępowaniu KPA na gruncie e-Doręczeń - wymogi - przykłady - potwierdzenie odbioru, potwierdzenie doręczenia, potwierdzenie otrzymania, potwierdzenie nadania - różnice - istota i znaczenie na gruncie KPA.
- Aktualne zagadnienia praktyczne – interpretacje - orzeczenia sądowe – omówienie.
- Q&A – pytania i zagadnienia.
- Podsumowanie i zakończenie.
Prawnik, przedsiębiorca, doświadczony szkoleniowiec – wykładowca. Specjalizuje się w zakresie prowadzenia szkoleń prawniczych: prawo pracy, prawo administracyjne (KPA), jak również szkoleń specjalistycznych z: prowadzenia i archiwizacji dokumentacji pracowniczej, dokumentacji szkolnej, ochrony danych osobowych. Doświadczenie zdobył poprzez wieloletnią praktykę biznesową i trenerską w obszarze prowadzenia szkoleń dla sektora administracji publicznej, firm z sektora prywatnego oraz oświaty. Posiada wiedzę praktyczną i akademicką, badawczo – naukową, dzięki której dostosowuje szkolenia i warsztaty w sposób elastyczny do wymogów i zapotrzebowania
- Cena od osoby obejmuje: dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia z możliwością zadawania pytań poprzez czat z wykładowcą, materiały szkoleniowe, zaświadczenie
- Czas trwania: 9:00 - 15:00