Witamy na stronie www.bt.bielsko.pl
Wykorzystujemy pliki cookies, aby serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Mogą Państwo wyrazić zgodę na zapisywanie i przechowywanie plików cookies za pomocą odpowiednich ustawień Państwa przeglądarki. Szczegółowe informacje znajdują się w zakładce: Polityce prywatności

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
Szablon do poprawy: Wykorzystywane w celu tworzenia statystyk i analizy ruchu w serwisie internetowym, co pomaga lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie struktury i zawartości serwisu internetowego (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.
Szablon do poprawy: Wykorzystywane w celu dotarcia z przekazem reklamowym do osób, które wcześniej odwiedziły serwis internetowy, podczas korzystania przez nich z innych stron internetowych lub portali społecznościowych (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.

Wczytywanie...

Mobbing - istota zjawiska, przeciwdziałanie, odpowiedzialność - SZKOLENIE NA ZLECENIE

Adresaci:
  • Szkolenie skierowane jest do kadry menadżerskiej wyższego i średniego szczebla, przedstawicieli działów HR, kadry, członków komisji antymobbingowych
Cel szkolenia:
  • Szkolenie służy omówieniu istoty mobbingu, metod przeciwdziałania temu zjawisku, zasad ponoszenia odpowiedzialności za jego stosowanie bądź brak wdrożenia wymaganych procedur, a także roszczeń służących ofiarom mobbingu
Treść szkolenia:

Podczas szkolenia wykładowca omówi m.in.:

  • Jak najczęściej przebiega proces kształtowania się zjawiska mobbingu?
  • Jakie mogą być źródła mobbingu?
  • Jak interpretować znaczenie elementów kodeksowej definicji mobbingu?
  • Czy mobbingu może dopuścić się współpracownik?
  • Czy ofiarą mobbingu może być przełożony?
  • Jak długo musi trwać nękanie aby zostało uznane za mobbing?
  • Czy działania w ramach uprawnień kierowniczych mogą zostać uznane za mobbing?
  • Czy unikanie kontaktu z konfliktowym pracownikiem jest przejawem mobbingu?
  • Czy mobbingu można dopuścić się nieumyślnie?
  • Czy za mobbing może zostać uznane zlecanie pracownikowi większej liczby zadań lub powierzanie pracy w godzinach nadliczbowych częstsze niż innym pracownikom?
  • Czy „straszenie” nieprzewidzianą kontrolą, która ma ocenić pracę załogi może zostać uznane za mobbing?
  • Czy przejawem mobbingu może być odmowa udzielenia urlopu wypoczynkowego?
  • Czy zlecenie kontroli pracownika przebywającego na zwolnieniu lekarskim może być uznane za mobbing?
  • Czy za mobbing może zostać uznana zła organizacja pracy, która powoduje duże natężenie pracy w pewnych okresach?
  • Czy notoryczne przypominanie pracownikowi o potrzebie terminowego wykonania zadań jest mobbingiem?
  • Czy przejawem mobbingu mogą zostać uznane nieprawidłowe relacje interpersonalne, polegające na niekulturalnym nieodpowiadaniu przez przełożonego na powitania pracownika lub prezentowaniu wobec niego postawy aroganckiej obojętności czy niedostrzegania obecności pracownika w miejscu pracy?
  • Jakie działania należy podjąć w celu przeciwdziałania mobbingowi?
  • Jak udowodnić mobbing?
  • Jak kształtuje się odpowiedzialność za stosowanie mobbingu oraz brak wymaganych działań antymobbingowych?
  • Jakich roszczeń może dochodzić ofiara mobbingu?

W programie:

  1. Fazy mobbingu oraz kategorie zachowań mobbingowych według Heinz`a Lehmann`a
  2. Kategorie zachowań mobbingowych według Heinz`a Lehmann`a:
    • oddziaływanie na sferę komunikowania
    • oddziaływanie na sferę stosunków społecznych
    • oddziaływanie na społeczny odbiór (reputację)
    • oddziaływanie na sytuację życiową i zawodową
    • oddziaływanie na zdrowie.
  3. Źródła mobbingu.
  4. Rodzaje mobbingu.
  5. Elementy definicji mobbingu według starej i nowej regulacji kodeksowej:
    • działania skierowane przeciwko pracownikowi
    • uporczywość i długotrwałość nękania lub zastraszania
    • zaniżona ocena przydatności do pracy
    • poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników.
  6. Przykłady nękania w nowej regulacji kodeksowej.
  7. Przejawy mobbingu.
  8. Przykłady zachowań niebędących mobbingiem.
  9. Przeciwdziałanie mobbingowi:
    • zakładowa polityka antymobbingowa
    • mechanizm informowania i system szkoleń
    • przebieg zakładowych procedur.
  10. Dowód na mobbing:
    • dowód z dokumentu
    • dowód ze świadków
    • opinia biegłego
    • inne środki dowodowe.
  11. Odpowiedzialność za mobbing
  12. Roszczenia przysługujące ofierze mobbingu.
Prowadzący:

Piotr Wąż
Doktor nauk prawnych, były wieloletni pracownik Państwowej Inspekcji Pracy oraz członek Komisji Prawnej Głównego Inspektora Pracy, szkoleniowiec i publicysta; autor książek oraz wielu publikacji ukazujących się w fachowej literaturze prawniczej z dziedziny prawa pracy i prawa spółek, laureat „Złotych Szelek” za wyjaśnianie skomplikowanych problemów prawnych zrozumiałym i klarownym językiem.

Informacje:
  • Cena przeszkolenia GRUPY UCZESTNIKÓW dla danej instytucji ustalana jest INDYWIDUALNIE.
  • Usługa szkoleniowa realizowana jest zgodnie z wytycznymi Klienta, który określa ramy czasowe, termin oraz miejsce realizacji. W związku z powyższym ostateczna kalkulacja cenowa uzależniona jest od ilości osób, miejsca przeprowadzenia szkolenia oraz indywidualnych życzeń Klienta.
Cena:
Opiekun szkolenia:
Ewa Sokalska
Tel:
33 812-91-04
Email:
e.sokalska@bt.bielsko.pl
Miejsce szkolenia:
Do ustalenia