Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego, najnowsze wytyczne - w praktyce
- Zarządcy budynków, administratorzy nieruchomości, właściciele obiektów i budowli (hal, magazynów), działy techniczne, administracyjne w firmach produkcyjnych i usługowych
 
- omówienie zmian w wprowadzeniu KOB, które wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane
 - zapoznanie z nowymi zasadami prowadzenia c-KOB
 - wyposażenie w praktyczną wiedzę, jaką dokumentację obiektu należy skompletować i rejestrować w KOB i c-KOB
 - omówienie w aspekcie praktycznym jak „krok po kroku” założyć i prowadzić c-KOB
 
Moduł I – Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane:
- do kiedy można prowadzić „stare” książki obiektu budowlanego?
 - od kiedy możemy już „przejść na c-KOB?
 - od kiedy musimy przejść na c-KOB?
 - jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i w jakich terminach?
 - dla jakich obiektów prowadzimy KOB?
 - dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB?
 - interesariusze czyli: kto to jest interesariusz i jak się stać interesariuszem – założenie konta w c-KOB, kto może założyć?, kto nadzoruje?, kto wypełnia?, ilu może być interesariuszy i czy można łaczyć funkcję?
 - wypisy dotyczące kontroli: elementów budowlanych, instalacji gazowych, przewodów kominowych, instalacji elektrycznych i piorunochronnych
 - rejestracja ekspertyz i opinii technicznych
 - wpisy dotyczące przeglądów, konserwacji i napraw sprzętu p.poż.
 - wpisy dotyczące wszelkich prac i robót budowlanych wykonywanych w obiekcie
 - wpisy dotyczące katastrof budowlanych
 - rejestracja dokumentów urzędowych związanych z obiektem budowlanym
 - jakie są terminy dokonywania wpisów do c-KOB?
 - czy można usunąć lub skorygować dane wprowadzone do c-KOB?
 - zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB
 - nowe kary za nieprzestrzeganie przepisów związanych z KOB.
 
Moduł II – Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB:
- zawartość c-KOB
 - co należy wpisać do poszczególnych nowych tablic w c-KOB?
 - jak prowadzić KOB w formie papierowej?
 - zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów
 - zasady zamykania „starej” i przechodzenie na nową c-KOB.
 
Moduł III – Ćwiczenia – zakładanie i wypełnianie c-KOB:
- założenie konta w c-KOB i logowanie
 - powiadomienia
 - profil użytkownika
 - symulacja założenia c-KOB
 - wpisy do poszczególnych tablic – co zawierają i jak je dokonać?
 - zarządzanie interesariuszami – dodawanie, odbieranie dostępu, dostęp czasowy
 - informacje o obiekcie budowlanym i ich uzupełnienia
 - archiwum dokumentacji obiektu budowlanego
 - dane właściciela lub zarządzy obiektu budowlanego
 - przekazanie dostępu do c-KOB lub rezygnacja z pełnienia funkcji interesariusza
 - zamknięcie c-KOB: kiedy i w jakich sytuacjach?, czym skutkuje zamknięcie c-KOB?
 - wydruk c-KOB i jej poszczególnych części – pliki PDF i wydruk papierowy
 - raporty i logi
 - przeglądanie c-KOB i rejestrów – filtry i ich zawartość.
 
Moduł IV – Jakie okresowe kontrole stanu technicznego obiektu budowlanego są rejestrowane w KOB?:
- roczne
 - półroczne (obiektów wielkopowierzchniowych)
 - pięcioletnie
 - bezpiecznego użytkowania
 - kontrola nieuzasadnionych ingerencji w budynkach mieszkalnych
 - uprawnienia do wykonywania kontroli.
 
Moduł V – Wymagania dla przeglądów technicznych, konserwacji oraz napraw urządzeń przeciwpożarowych:
- co to jest sprzęt przeciwpożarowy?
 - zasady wykonywania przeglądów konserwacyjnych i napraw sprzętu p.poż.
 - czy na pewno przeglądy sprzętu przeciwpożarowego trzeba wykonywać co roku, czy są inne wymagania?
 
Moduł VI – Ustawowe wymagania dotyczące zawartości protokołu z kontroli:
- zawartość i struktura protokołu
 - co w przypadku nie wykonania zaleceń we wskazanym terminie – czyli uprawnienia nadzoru budowlanego w przypadku nieodpowiedniego stanu technicznego
 
Moduł VII – Panel dyskusyjny.
Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z prowadzeniem remontów, rozbudów i rewitalizacji obiektów budowlanych. Swoje doświadczenie zawodowe budował zarządzając nieruchomościami spółdzielni mieszkaniowej, deweloperów, wspólnot i podmiotów gospodarczych. Posiada długoletnią praktykę w prowadzeniu inwestycji budowlanych, nadzorując wszystkie etapy: przygotowanie, realizację, odbiór i oddanie do użytkowania. Członek zwykły Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości "Warecka", oraz członek honorowy Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach. Autor licznych publikacji. Wykładowca posiada rozległą wiedzę praktyczną.
Czas trwania: 9:00 - 14:00
Szkolenie stacjonarne
- Cena od osoby obejmuje: 
dydaktykę, materiały szkoleniowe, indywidualne konsultacje, zaświadczenie, serwis kawowy, lunch - Miejsce szkolenia: 
Siedziba Przedsiębiorstwa BT, Bielsko-Biała, ul. Inwalidów 2c 
Szkolenie online
- Cena od osoby obejmuje: 
dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia z możliwością zadawania pytań poprzez czat z wykładowcą, materiały szkoleniowe - przesłane w dniu szkolenia przed jego rozpoczęciem, zaświadczenie - Warunki techniczne: 
komputer, laptop podłączony do stabilnej sieci z szybkim połączeniem internetowym, najnowsza wersja jednej z popularnych obecnie przeglądarek - np. Chrome, Firefox, Opera itp.