Budowanie realacji w środowisku zawodowym - SZKOLENIE NA ZLECENIE
Celem szkolenia jest wzrost kompetencji uczestników w zakresie komunikowania się i budowanie relacji z podwładnymi i przełożonymi poprzez:
- zapoznanie uczestników i nauka kluczowych elementów komunikacji interpersonalnej, wpływających na efekty i jakość codziennej pracy
- doskonalenie umiejętności budowania pozytywnych relacji
- wykształcenie aktywnych postaw związanych z budowaniem autorytetu
- nabycie praktycznych umiejętności związanych z budowaniem autorytetu
- doskonalenie umiejętności skutecznego radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych z konfliktem w grupie.
I. BUDOWANIE EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI – psychologiczne aspekty:
- Ćwiczenie wprowadzające „Co wpływa na porozumienie?”
- Dyskusja nt. komunikacji dwukierunkowej i znaczenia sprzężenia zwrotnego
- Wypracowanie zespołowe istotnych elementów dwóch wymiarów komunikacji (werbalnego i niewerbalnego)
- Znaczenie inteligencji emocjonalnej
- W oparciu o przykłady Uczestników - sformułowanie zasad skutecznej komunikacji
- Grywalizacja – zdefiniowanie w zespołach barier komunikacji interpersonalnej.
II. NARZĘDZIA KOMUNIKACJI:
- Ćwiczenie wprowadzające „Siła chwiejności uwagi”- różnice pomiędzy słuchaniem i słyszeniem
- Zespołowe wypracowanie roli pytań w komunikacji
- Prezentacja i ćwiczenie narzędzi: parafraza, klaryfikacja, podsumowania.
III. STYLE KOMUNIKACJI:
- Analiza przykładów stylów komunikacji
- Zaprezentowanie powiązania stylu komunikacji (bezpośredni, ożywiony, metodyczny, wrażliwy) z typami osobowościowymi
- Zaprezentowanie i ćwiczenie Rapport’u - dopasowanie komunikacji w celu zbudowania porozumienia.
IV. JAK POGODZIĆ KOMPROMIS I ULEGŁOŚĆ WE WSPÓŁPRACY z podwładnymi i przełożonymi:
- Asertywna postawa zamiast uległości lub agresji
- Model asertywnej odmowy.
V. KOMUNIKACJA W KONFLIKCIE:
- Metoda asertywnego reagowania na krytykę
- Zasady asertywnego wyrażania opinii
- Asertywna konfrontacja przekonań.
VI. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW:
- Autodiagnoza preferowanego stylu reakcji na konflikt
- Zespołowe określenie roli szefa i członków zespołu w rozwiązywaniu konfliktów
- Zaprezentowanie metody rozwiązywania konfliktów
Metody pracy:
- Case study – analiza przykładu
- Panel wymiany doświadczeń
- Dyskusja moderowana
- Zadanie zespołowe
- Prezentacja / wykład
Przedstawiony program jest jedynie naszą propozycją, dlatego może być dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań Klienta.
Certyfikowany trener, konsultant zarządzania oraz coach z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Aktualnie menedżer zespołu. Ukończyła studia wyższe z zakresu filologii polskiej i studia podyplomowe z zakresu organizacji pracy i zarządzania zespołami. Praktyk w zakresie zarządzania zespołami, obsługi klienta w jednostkach administracji samorządowej i publicznej oraz korporacjach. Specjalizuje się w tematyce obsługi klienta, rozwiązywania trudnych sytuacji z klientami oraz z zakresu rozwoju kompetencji menedżerskich. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji praktycznych szkoleń i treningów dopasowanych do potrzeb uczestników. Cechuje ją łatwość zjednywania uczestników, wsłuchiwania się w ich potrzeby i praktyczne podejście do realizowanych podczas warsztatu działań. Wykorzystuje swoje doświadczenie zawodowe, dzieli się znanymi i sprawdzonymi praktykami.
Usługa szkoleniowa realizowana jest zgodnie z wytycznymi Klienta, który określa ramy czasowe, termin oraz miejsce realizacji. W związku z powyższym ostateczna kalkulacja cenowa uzależniona jest od ilości osób, miejsca przeprowadzenia szkolenia oraz indywidualnych życzeń Klienta.