Rozliczanie Pracowniczych Planów Kapitałowych w 2025 roku - aktualne problemy i proponowane zmiany
- Główni księgowi i księgowi
- Pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego
- Pracownicy działu kadr odpowiedzialni za podatkowe rozliczanie pracowników
- Dyrektorzy finansowi i ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie
- Przedstawienie praktycznych aspektów rozliczeń PPK po stronie pracodawców i pracowników
- Poznanie problemów praktycznych związanych z funkcjonowaniem PPK
- Zapoznanie z uregulowaniami prawnymi w zakresie prowadzenia ROZLICZEŃ PPK
- Omówienie praktycznych aspektów zmian z podkreśleniem zmian niekorzystnych dla podatnika (powodujących ewentualne ryzyko podatkowe) oraz zmian umożliwiających zmniejszenie zobowiązań podatkowych (optymalizacja podatkowa)
- Proponowane zmiany w zakresie PPK.
• Przyspieszenie okresu automatycznego zapisu z 4 lat do 3 lat (albo 2 lat).
• Automatyczny zapis dla osób +55.
• Możliwość szerszego inwestowania przez fundusze.
• Aktualne druki rozliczeniowe. - Wyliczanie okresu do zgłoszenia do PPK.
• Termin ruchomy: od 14 dni do 10-tego po upływie 3 miesięcy.
• Kiedy obowiązuje okres 14-dniowy?
• Jak liczyć okres od dnia zgłoszenia przez osobę zatrudnioną wniosku o objęcie PPK?
• Zatrudnienie w trakcie miesiąca - zasady wyliczeń.
• Ponowne zatrudnienie w ciągu 12 miesięcy - sposoby wyliczania.
• Zatrudnienie na przełomie roku - co z 3-miesięcznym okresem?
• Zawarcie umowy cywilnoprawnej a następnie umowy o pracę.
• Przekształcenie pracodawcy, połączenie, przeniesienie pracownika - sytuacje wyjątkowe.
• Zgłoszenie do PPK z automatu - liczenie 4-letniego okresu funkcjonowania w PPK. - Naliczanie składek od pracownika:
• Pojęcie wynagrodzenia brutto.
• Wynagrodzenie za czas choroby a składka PPK.
• Zasiłki - czy podlegają PPK?
• Dodatki do wynagrodzenia, premie a postawa naliczania PPK.
• Świadczenia w naturze - czy naliczać PPK?
• Składka obniżona niż 2% - problemy praktyczne.
• ZMIANA terminu na wpłaty do PPK.
• Wprowadzenie możliwości wycofania nienależnych wpłat do PPK. - Naliczanie składek od pracodawcy.
• Sposób wyliczania 1,5%.
• Wpłata składki w następnym miesiącu a moment uzyskania przychodu z tytułu składki pracodawcy.
• Podatek PIT naliczany od części pracodawcy.
• Wynagrodzenie wypłacane ostatniego dnia miesiąca, do 10-tego, z góry a pobieranie składek do PPK.
• Pobranie składki od pracownika a wpłata do PPK - przykłady praktyczne.
• Zwolnienia pracodawcy z obowiązku wpłaty składek. - Druki związane z funkcjonowaniem PPK.
• Obowiązki informacyjne pracodawcy.
• Informacja o PPK.
• Deklaracja o rezygnacji z PPK.
• Informacje dotyczące PPK: Informacja o obowiązku złożenia wniosku o wypłatę transferową po zmianie instytucji finansowej, Informacja o obowiązku złożenia wniosku o wypłatę transferową o wznowieniu dokonywania wpłat do PPK.
• Oświadczenie o wysokości składek.
• Wypełnianie druków RCA do ZUS w zakresie PPK. - Naliczanie podatku dochodowego.
• Zwolnienie z podatku PIT opłaty powitalnej i wpłat rocznych.
• Część pracodawcy a przychód podatkowy.
• Moment uzyskania przychodu podatkowego przez pracownika z tytułu wpłat pracodawcy.
• Przykłady wyliczeń przychodu wg stawki 1%, 32% - zasady wyliczeń.
• Wykazanie w PIT-11 wpłat dokonywanych przez pracodawcę. - Problemy praktyczne związane z rozliczaniem PPK.
• Systemy płacowe a program do rozliczania PPK.
• Dane przekazywane do PPK przez pracodawcę.
• Korekty wynagrodzenia a wpłaty do PPK.
• Praca na kilku etatach przez pracownika a wpłaty do PPK.
• Sposoby kontrolowania wpłat przez organ nadzoru.
• Komornik a wpłaty do PPK.
• Brak wpłaty - konsekwencje praktyczne.
Prawnik, doradca podatkowy, specjalista ds. podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych, podatku u źródła. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe, które zdobyła pracując w międzynarodowej firmie konsultingowej. Od kilku lat prowadzi własną kancelarię prawno-podatkową.
Autorka i współautorka licznych publikacji książkowych i prasowych. Doświadczony i wysoko ceniony wykładowca.
Czas trwania: 9:00 - 14:00
Szkolenie stacjonarne
- Cena od osoby obejmuje:
dydaktykę, materiały szkoleniowe, indywidualne konsultacje, zaświadczenie, serwis kawowy, lunch - Miejsce szkolenia:
Siedziba Przedsiębiorstwa BT, Bielsko-Biała, ul. Inwalidów 2c
Szkolenie online
- Cena od osoby obejmuje:
dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia z możliwością zadawania pytań poprzez czat z wykładowcą, materiały szkoleniowe - przesłane w dniu szkolenia przed jego rozpoczęciem, zaświadczenie - Warunki techniczne:
komputer, laptop podłączony do stabilnej sieci z szybkim połączeniem internetowym, najnowsza wersja jednej z popularnych obecnie przeglądarek - np. Chrome, Firefox, Opera itp.