Publiczny Rejestr Umów Cywilnoprawnych zawieranych przez jednostki sektora finansów publiczych - nowy obowiązek od 2026 roku i jakim wyzwaniom trzeba podołać?
- Pracownicy administracji rządowej (urzędy centralne, wojewódzkie) i samorządowej (gminy, starostwa, urzędy marszałkowskie) oraz ich jednostki organizacyjne
- Kompleksowe omówienie zagadnień związanych z wprowadzeniem publicznego rejestru umów cywilnoprawnych - zasady funkcjonowania, rodzaje umów, ochrona danych osobowych, odpowiedzialność karna - jako nowego obowiązku dla jednosek sektora finansów publicznych
- Podstawy prawne funkcjonowania rejestru umów.
- Zasada jawności i przejrzystości.
- Od kiedy obowiązują regulacje dotyczące Centralnego Rejestru Umów?
- Różnice pomiędzy podmiotami, wyłączenia podmiotowe.
- Definicja rejestru umów.
- Forma prowadzenia rejestru.
- Zagadnienia związane z wdrożeniem - korelacja z innymi ustawami (RODO, dostęp do informacji publicznej) i dokumentacją wewnętrzną.
- Umowa będąca informacją publiczną.
- Jakie umowy mogą podlegać udostępnieniu?
- Kryterium wartości umowy.
- Zagadnienia problemowe - co z umowami zawartymi przed dniem wejścia w życie obowiązku prowadzenia Rejestru, zakres przedmiotowy umów.
- Wyłączenia przedmiotowe.
- Jak traktować faktury i rachunki?
- Aneksy do umów.
- Zakres umów publikowanych w Rejestrze - szczegółowa analiza przepisów.
- Dostęp do informacji opublikowanych w Rejestrze umów.
- Odpowiedzialność za prowadzenie Rejestru umów.
- Sankcje za nieprzestrzeganie przepisów.
Radca Prawny, wspólnik Kancelarii Radców Prawnych, wieloletni Inspektor Ochrony Danych, specjalista w zakresie prawa administracyjnego. Absolwent studiów podyplomowych “Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej w Praktyce”. W codziennej pracy świadczy usługi doradcze oraz prowadzi szkolenia dla instytucji prywatnych i publicznych. Wykładowca ceniony za bezpośrednie podejście i przejrzyste przekazanie wiedzy prawnej, poparte dużą praktyką stosowania prawa. Prowadzi szkolenia i zajęcia z zakresu prawa pracy od 2006 r., jest wykładowcą na kursach dla pracowników kadr i księgowych
Czas trwania: 9:00 - 14:00
Szkolenie stacjonarne
- Cena od osoby obejmuje:
dydaktykę, materiały szkoleniowe, indywidualne konsultacje, zaświadczenie, serwis kawowy, lunch - Miejsce szkolenia:
Siedziba Przedsiębiorstwa BT, Bielsko-Biała, ul. Inwalidów 2c
Szkolenie online
- Cena od osoby obejmuje:
dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia z możliwością zadawania pytań poprzez czat z wykładowcą, materiały szkoleniowe - przesłane w dniu szkolenia przed jego rozpoczęciem, zaświadczenie - Warunki techniczne:
komputer, laptop podłączony do stabilnej sieci z szybkim połączeniem internetowym, najnowsza wersja jednej z popularnych obecnie przeglądarek - np. Chrome, Firefox, Opera itp.